петък, 18 януари 2013 г.

Категорията „Боя за коса”

Почти 60% от българските жени се боядисват поне един път месечно, други 33% се боядисват поне един път на 2–3 месеца. 90% от дамите се боядисват у дома, според изследване на агенция „Маркет тест”, проведено през октомври 2012 г. сред 400 жени, които се боядисват и са на възраст между 20 и 60 години.
Така че боите за коса могат да бъдат доста важна категория за вашия магазин.
Ролята на категорията „Бои за коса” зависи от типа магазин, в който се предлага. Например за козметичните магазини тя се явява „дестинация”, т.е. ролята й е да привлича купувачи в магазина поради изключителната важност за тях на това, което им предлага търговецът. В един супермаркет обаче, където основно се пазаруват хранителни продукти и стоки за бита, боите за коса са по-скоро „компетентност”, т.е. подсилват имиджа на магазина, представят и затвърдяват неговия тип. Боите за коса допълнително дават и конкурентно предимство на търговеца пред останалите.
Видове бои за коса
Категорията „Боя за коса” включва всички продукти, чиято основна полза е промяна цвета на косата. Според дълготрайността на ефекта различаваме 3 нива – дълготрайни, полудълготрайни и отмиващи се (временни). Най-голям дял в България имат дълготрайните бои за коса – над 98% (по данни на AC Nielsen, тотал пазар).
През 2011 г. се появиха нов вид бои на пазара – мус боите. Тези бои имат консистенция под формата на пяна и се нанасят много лесно – слагат се ръкавици и се нанасят с ръце. Пазарният дял на този тип бои за периода I–Х.2012 г., според данните на AC Nielsen за тотал пазар, е около 7%.

Източник: http://progressive.bg/bg/

Няма коментари:

Публикуване на коментар