Българският консуматор оценява високо качествата на родното пиво. Това става ясно от резултатите от национално представително проучване на IPSOS България за 2012 г., реализирано сред граждани на възраст между 18 и 69 години от регионите София, Благоевград, Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас, Русе, Плевен и Монтана.
Според данните през изминалата година 52 % от анкетираните са консумирали бира поне веднъж седмично, което ги поставя в категорията на така наречените „активни консуматори”. Мъжете пият бира два пъти и половина по-често, отколкото жените.
Най-активните почитатели на пивото са на възраст между 40 – 49 години.
27 % от активните консуматори разпознават бирата като натурален продукт. 35 % от тях определят пивото като продукт с много високо качество, а 44 % са запознати с факта, че при умерена консумация бирата може да е част от здравословния начин на живот и хранене. 61 % от редовните консуматори на бира считат, че кехлибарената напитка се съчетава добре с храни и се използва като важен елемент в кулинарията.
Проучването на IPSOS отчита, че в регионите София и Бургас най-голям процент от населението в пълнолетна възраст консумира бира – респективно 86% и 84%. По честота на консумация обаче най-активни са потребителите в Бургаски регион - те пият бира средно по 11 пъти месечно. Следвани са от жителите на Монтана със средна консумация 10 пъти месечно и Плевен – 9 пъти. През 2012 г. най-рядко са пили бира в Благоевград – 6 пъти на месец.
Според данни на Съюза на пивоварите в България (СПБ) през 2012 г. бирените компании в страната са реализирали общо 5 242 000 хектолитра пиво и са обогатили производствените си листи с 14 нови продукта.
„Проучвания на СПБ сочат, че у нас по честота на консумация пивото е най-предпочитаната напитка след минералната вода и газираните безалкохолни напитки. По данни на НСИ делът на предприятията с технологични и маркетингови иновации в пивоварния сектор е над 50%. Характеристиките на категорията, съчетани с изключително високата конкуренция на бирения пазар, са изцяло в полза на потребителите” коментира Ивана Радомирова, главен секретар на Съюза на пивоварите в България.
PROGRESSIVE.bg