То е проведено сред 560 българи, разделени почти равно между мъже и жени. Извадката е квотна и по възраст.
Резултатите показват, че хората на възраст 18-34 г. са най-активни в използването на смартфони. 90% от тях живеят в София и областните центрове на страната.
Най-популярни са смартфоните на Samsung с 35.7% пазарен дял. На второ място се класира Nokia със 17.8% дял, а на трета позиция се нарежда HTC с 14.5%. iOS устройствата държат 12% дял.
Почти 70% от анкетираните споделят, че влизат в интернет през смартфона си всеки ден, независимо дали чрез WiFi или мобилна връзка. Около 56% от участниците допълват, че са се абонирали за неограничен мобилен интернет достъп.
Най-често използваните приложения са тези на социалните мрежи. На втора позиция се класират новинарските приложения, а на трето място - мобилните игри. Предпочитат се предимно безплатните предложения.
Проучването сочи, че мобилната реклама все още не е особено ефективна. Почти всеки трети потребител признава, че е кликвал на мобилна реклама по погрешка. Затова анализаторите препоръчват да се избягват агресивните рекламни кампании, които всъщност може да отблъснат потребителите. По-добре е да се съсредоточат върху качеството на рекламите, тъй като 41% от анкетираните, които са кликвали на реклама, споделят, че са търсили допълнителна информация за видения продукт.
Няма коментари:
Публикуване на коментар